سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

وزیر بهداشت: رتبه پزشکی ایران در جهان، ۲۰ است/ داروسازی ایران، رتبه ۱۴ دنیاست27

سلامت - وزیر بهداشت گفت: 10 سال پیش رتبه علمی ما در دنیا 56 بود اما امروز به واسطه تلاش‌های اراده جوانان ایرانی و همت زحمتکشان حوزه سلامت کشورمان در میان 200 کشور جهان در زمینه پزشکی جایگاه بیستم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی این خبر را ظهر امروز در همایش گرامیداشت ربع قرن فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد.

او رتبه داروسازی ایران 16 جهان اعلام کرد و از رونمایی 120 داروی جدید خبر داد: "پس از عرضه 14 دارو در اواخر سال گذشته، که 12 مورد آن داروی بیوتکنولوژیک بود تا پایان سال جاری نیز شاهد رونمایی 10 داروی جدید خواهیم بود. علاوه بر این تعداد دارو، 56 دارو با فناوری بالا و 300 قلم مواد اولیه را در دست حمایت داریم. با وجود تشدید و گسترش تحریم ها علیه ملت ایران، محققان و دانشمندان کشورمان به تلاش و جهاد علمی برای خودکفایی در زمینه تامین دارو ادامه می دهند."

این رتبه داروسازی و خودکفایی در آن را وزیر بهداشت درحالی اعلام کرده است که اکنون وزارت بهداشت با بحران دارویی و واردات مواد اولیه دارو مواجه است و خانم وزیر بارها نسبت به آن هشدار داده (اینجا را بخوانید).

خانم وزیر در کاشان همچنین گفت: به پیشرفت‌های کنونی در حوزه سلامت و بهداشت قانع نیستیم. بر این باور

هستیم که با وجود تمام فشارها و تحریم‌های صورت گرفته اما با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود کسب رتبه اول علمی منطقه و جهان دور از دسترس نیست.

او همچنین گفت: رشد کشورمان در بخش تحقیقات را چشمگیر است؛ تعداد مقالات با نمایه ISI در ابتدای سال 2012 نسبت به مدت مشابه آن در سال 2011 افزایش 42 درصدی را نشان می‌دهد.

 

66 هزار تخت بیمارستانی ساخته می شود

وحید دستجردی با اشاره به در دست مطالعه و بررسی بودن ساخت 66 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور گفت: باید فضای فیزیک درمانی در کشور برای ارائه خدمات مناسب و مدرن باشد و از تجهیزات پزشکی که در شأن مردم است استفاده شود که این بخش نقشه تحول نظام سلامت مورد بحث است.

در این مراسم وزیر بهداشت از تمبر اختصاصی یادبود ربع قرن فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان رونمایی کرد.

دستجردی همچنین در سفر خود به کاشان، بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد و ساختمان مرکزی مدیریت حوادث و فوریت های اورژانس را افتتاح کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط سیبادو